Søg i denne blog

mandag den 16. januar 2017

Madplan uge 3 2017

Jeg elsker madplaner - jeg elsker at vide, hvad der er på menuen den næste uges tid.

Som nogle nok allerede ved, så prioriterer jeg, at det kød jeg spiser skal være økologisk. Det betyder også, at det er lidt dyrere end konventionelt kød. Derfor vælger jeg at prioritere at spise lidt mindre kød, og derved lave lækre og velsmagende vegetarretter de dage, jeg ikke spiser kød. Derudover laver min kæreste og jeg oftest mad til flere dage. 

Derfor er madplanen for uge 3 blevet, som følger:
  • Mandag: Vegetarlasagne m./ salat 
Jeg har ingen vegetarlasagne på bloggen endnu, men tag udgangspunkt i din yndlingsopskrift på lasagne og erstat kødet med Soya4you






  • Tirsdag: Rester af lasagne og salat



    • Onsdag: Frikadeller m./ kartofler - jeg har ikke helt styr på grønttilbehøret endnu. Men du kan finde inspiration neden for.
    Min kæreste laver nogle fantastiske frikadeller. Men prøv f.eks. også disse lækre kyllingefrikadeller


    • Torsdag: Igen er der rester af frikadeller - som også smager skønt med svampesovs og en simpel hvidkålssalat.



    • Fredag: Tærte med spinat og broccoli m./ salat
    Prøv f.eks. denne opskrift








    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar