Søg i denne blog

torsdag den 8. oktober 2015

Madplan for uge 42


Her har vi så næste uges madplan. Jeg forsøger så vidt muligt at lave en madplan for hver uge, da det gør det lettere for mig at overskue at lave mad i en travl hverdag. Denne uges madplan bærer præg af, at jeg som sagt skal leve vegetarisk i næste uge. Det udelukker dog ikke, at jeg ikke skal have lækker og velsmagende mad :)

Madplanen for næste uge er som følger:

Mandag
Karrysuppe med ingefær, kikærter og masser af grøntsager

Tirsdag
Chili sin Carne

Onsdag
Rester af Chili sin Carne

Torsdag
Bønner (grønne) og rødbeder bagt i ovnen serveret m. bønnepasta m. pesto

Fredag
Bønnesalat m. grønne bønner, kidneybønner, 
kikærter, feta, peberfrugter, broccoli og solsikkekerner
(+ creme fraiche dressing)

Lørdag
Pasta m. linsesauce

Søndag
Rester af pasta m. linsesauce eller Chili sin Carne

Udover at aftensmaden er planlagt til i næste uge, så vil jeg også her i weekenden bage brød og lave humus, så madpakken nemt er klaret i næste uge. Jeg må hellere lige understrege, at jeg ingen faglig baggrund har i forhold til ernæring. Min madplan er blot lavet ud fra mine personlige præferencer inden for vegetarretter. Jeg forsøger så vidt muligt altid at have en form for proteinkilde og inkorporere så mange grøntsager som muligt i mine vegetarretter. Madplanen indeholder også et par dage med rester, da jeg ikke har tiden eller lysten til at lave mad hver dag. Det gør mig heller ikke noget at spise rester et par dage om ugen, så længe maden er velsmagende. Jeg vil løbende opdatere med opskrifter, hvis retter bliver lækre og velsmagende.

Kan I have en rigtig dejlig torsdag derude. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar