Søg i denne blog

lørdag den 1. februar 2014

Spicy kødboller

Er der noget, jeg har en særlig forkærlighed for, så er det krydret mad. De her kødboller indeholder to af mine favorit smagsgivere, nemlig både med hvidløg og chili. Her kommer opskriften, der giver ca. 36 små kødboller

500 g. hakket oksekød

1 løg
2 fed hvidløg
½ chili
4 tsk. oregano
3-4 tsk. salt
2 tsk. peber
1 dl. mælk (eller et æg)
4 spsk. havregryn

Løg, hvidløg og chili hakkes fint. Kød og de øvrige ingredienser lægges i en skål og røres sammen. Jeg rørte fasen vha. en håndmixer med kødkrogene. Jeg valgte at forme mine kødboller med to spiseskeer. De blev ca. på størrelse med golfbolde. Jeg lagde de formede kødboller på en plade med bagepapir. Jeg ønskede mine kødboller skulle være sprøde, så jeg tilberedte mine kødboller ved 200 grader varmluft i 45 min. Ønsker du nogle mindre sprøde kødboller, er de ca. færdigtilberedte efter 25-30 min. Jeg serverede mine kødboller oven på pasta med en spicy tomatsovs. Jeg er også sikker på, at de ville smage superlækkert med en krydret creme fraiche dressing, en god salat og kartoffelbåde til =) Kødbollerne er også fryseegnede. Kan I en have rigtig dejlig lørdag alle sammen. 

Hvordan kan du godt lide at smagsgive dine kødboller?





Ingen kommentarer:

Send en kommentar