Søg i denne blog

mandag den 8. februar 2016

Mad for en 10er: Krydret Linseret


"Er det de krydderier, du plejer at bruge?", spurgte min kæreste, hr. Frank, mens han ryddede min tallerken for de sidste linser. Ja, den her linseret er lavet med de krydderier, jeg plejer at bruge. Jeg elsker krydret mad, og denne ret er ingen undtagelse.

Retten her ser ikke ud af meget, men hold op hvor den smager godt og er billig. Retten kan laves med alle typer linser. Juster blot kogetiden af linserne, hvis du bruger andre end sorte linser.

Du skal bruge følgende til 2 portioner:

2 dl. sorte linser
1/2 dåse tomatpure
1 tsk. chilipulver
1 tsk. karry
2 tsk. spidskommen
1 tsk. stødt ingefær
2 spsk. sukker
1 tsk. salt
1/2 tsk. peber
1 bouillonterning
5 dl. vand

  • Skyl de sorte linser
  • Svits alle krydderierne af i en gryde i olien
  • Tilsæt linser, vand og boullionterning
  • Lad linserne simre i ca. 30-35 min., indtil de er møre 
  • Tilsæt tomatpure, salt, peber og sukker
  • Smag retten til med salt, peber og sukker
  • Server gerne retten med ris eller grøntsager til



Ingen kommentarer:

Send en kommentar