Søg i denne blog

mandag den 13. januar 2014

Et tilbageblik over madplan uge 2

Jeg sidder i denne tid og arbejder med de sidste to mundtlige eksaminer, før jeg forhåbentlig velfortjent kan holde en uges vinterferie, inden 4. semester starter.
Det bliver ikke til meget til bloggen, men det bliver heller ikke til så meget i køkkenet.
Jeg lavede en madplan som udgangspunkt, og nogle af tingene på den blev også ført ud i livet.
Her er lidt tilbageblik fra ugen, både fra madplanen og retter der kom til undervejs...

Denne fabelagtige spidskålssalat med sprøde æbler og mormordressing blev serveret med røget ørred i stedet røget laks, men en sand vinder trods alt! Den kommer helt sikkert på menuen igen. En opskrift fra "Ny Nordisk hverdagsmad".
En suppe lavet en med sød kartoffel og fløde. Ser fantastisk ud med chili på toppen, men jeg må indrømme, at den blev for sød for mig. Better luck next time.

Løgpizzaen blev serveret til spidskålssalaten - endnu en ret, der skal laves igen ;)


Disse gulerodsboller kom også til. De blev mere end blot godkendt af min roomie =D
Resten af ugen bød på shortcuts indenfor madlavning, blandt andet tomatsauce og kødboller og chili con carne fra fryseren og et smut forbi den lokale indiske take-away restaurant ;)


Hvordan så din sidste uge ellers ud madmæssigt?

- Sille

Ingen kommentarer:

Send en kommentar