Søg i denne blog

lørdag den 4. januar 2014

Madplan for uge 1

Den seneste uge har båret særligt præg af, at vi lige er gået ind i et nyt år. :)

























Den 30. december stod aftensmaden på kyllingefrikadeller med pasta af kinaradise vendt i basilikumpesto. En lækker, velsmagende og let ret, inden nytår stod for skud. :)
 Blandt andet stod min nytårsaftensmenu på flere slags muslinger, torsk og en fabelagtig dessert :)
1. januar blev tilbragt i dejligt selskab sammen med Anna, hvor vi nød nachos med ost, salsa og kylling med en lækker hjemmelavet guacomole til :)
2. januar stod den på en af mine klare favoritter: pasta med kødsovs - den ligger allerede på bloggen, hvis det skulle have interesse.


























I går, 3. januar stod den på en fantastisk, jordnær jordskokkesuppe. Hold nu op hvor smagte det lækkert. :) Ganske enkelt skal 1 løg hakkes fint, og derefter svitses til løgene bliver klare. Jordskokkerne (ca. 500 g) skyldes derefter og svitses kort sammen med løgene. Jordskokkerne overhældes derefter med grøntsagsbouillon lige til det dækker. De koges, til de er møre. Til slut blendes suppen med en stavblender og smages til salt, peber og lidt fløde. Bon appetit :)

I dag, 4. januar har jeg fået en hjemmelavet speltgotto med spinat, Karl Johan svampe og gulerødder.
I morgen tror jeg, at jeg springer over, hvor gærdet er lavest og ser om, der ikke er en lækker rest af en gryderet i frysren. :)

Hvad har du ellers nydt af lækre retter her i det nye år? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar