Søg i denne blog

søndag den 15. september 2013

Hjemmelavet nutella :)



Er der noget, som vækker sommerminder hos mig, så er det nutella. Det har ofte været en del af vores sommerferie syd på. Men den her gang måtte jeg prøve selv at trylle en lækker, men også lidt sundere udgave af det fantastiske chokoladepålæg frem. :)
Here it comes:
100 g mørk chokolade (jeg brugte 85 %, men vil anbefale en chokolade med max. 70 %, hvis man foretrækker nutellaen lidt sødere)
1 dl fløde
50 g. hakkede hasselnødder (hakket på food processor)
Fint salt

De hakkede hasselnødder og den mørke chokolade brækket i mindre stykker hældes i en skål. Fløden varmes i en gryde, og herefter hældes den varme fløde over nødderne og den mørke chokolade.
Blandingen røres sammen med lidt fint salt, og stilles herefter på køl.
Jeg mangler endnu at smage den, og jeg er sikker på, at min roomie gerne vil være forsøgskanin i denne dyd. God søndag herfra :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar