Søg i denne blog

søndag den 24. november 2013

Scones med chokolade :)

Indrømmet jeg har en meget sød tand. Flere gange om ugen ryger der en kop kaffe ned, og få gange ledsages den af scones lignende dem her. I går aftes blev jeg ramt af en stor lyst til scones. De her minder meget om dem CBS byder på, da de er dejligt bløde og lækre. :)
Opskriften blev til 11 lækre scones med chokolade:
500 g. hvedemel
2 tsk. vaniljesukker
65 g. sukker
3 tsk. bagepulver
125 g. blødt smør
2 store æg
1 ½ dl. vand
1 dl. mælk
100 g. hakket chokolade (gerne 70 % kakao)

Mel, vaniljesukker, sukker og bagepulver blandes. Derefter røres det bløde smør i dejen. Æggene røres i dejen. Dejen samles med vand, mælk og til allersidst chokoladen. Jeg rørte dejen sammen med en dejskraber. Lad dejen hvile i køleskabet i ca. 30 min., hvor efter dejen formes til mere eller runde scones med en dejspatel eller stikkes ud med en udstikkerform. Sconesene bages ved 200 grader varmluft i ca. 14 min., til de gyldne under bunden og lyder lettere hule, hvis man banker dem under bunden.
Ha en dejlig søndag aften
- Sille
Hvad serverer din kantine, som du bare har måttet bage derhjemme?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar