Søg i denne blog

mandag den 26. august 2013

Lækker og nem pastaret :)




Ja endnu en opskrift på pasta... Jeg har vist en forkærlighed for pasta, indrømmet. Denne lækre ret blev serveret sammen med tærte med rester af svinekam. Pastaretten ovenfor er egentlig resultat af tøm køleskabet hjemme hos mine forældre. Jeg fik denne aften lyst til at bikse en af mine all-time favorites sammen: pasta med en eller anden form for flødesauce. Denne gang i en mere frisk udgave med både tomater fra min fars drivhus, rucola og rigeligt med parmesan-ost. Men nu til opskriften, der i denne omgang er lidt på slump, da det som sagt var en tøm-køle-skabet-ret. Retten fungerer som tilbehør til fire personer.

ca. 250 ml. fløde
4 tomater
250 g. rucola
Salt og peber
Rigeligt med revet parmesan
ca. 200 g. pasta (Jeg brugte groft pasta)

Tomaterne og rucola skylles, og herefter skæres tomaterne i kvarter eller mindre stykker. Tomaterne steges på en pande med lidt olie, indtil en stor del af væsken er fordampet. Pastaen koges efter anvisning på pakken. Fløden tilsættes til tomaterne, når det meste af væsken er fordampet. Herefter simre fløde og tomater i få minutter, og smages derefter til med salt og peber. Flødesaucen tilsættes en del revet parmesan, så den bliver mere cremet. Pastaen tilsættes flødesaucen efter endt kogning. Herefter vendes rucolaen, pastaen og flødesaucen sammen. Til slut river man parmesan over retten. Denne ret kan sagtens udgøre et måltid i sig selv, gerne med et stykke brød til, hvis man ønsker det. Til slut vil jeg blot sige velbekomme.
Hvilke retter laver du for at tømme køleskabet?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar