Søg i denne blog

onsdag den 28. august 2013

Dejlige blåbærpandekager :)

Her kommer endnu en opskrift med et af sommerens fantastiske bær: blåbær. Er der noget jeg elsker, så er det blåbær og ikke mindst pandekager. I denne opskrift er disse to herligheder forenet :) Uhmmm.
Lavede opskriften lidt på slump, men de blev superlækre, og jeg kan kun opfordre folk til at prøve sig lidt frem. Her kommer opskriften på de dejlige blåbærpandekager så:

Portionen giver ca. 6 tykke blåbærpandekager:
2 æg
ca. 2 dl. mælk
ca. 1 dl. Rugmel
Hvedemel
1 tsk. vaniljesukker
1 tsk. bagepulver
1 spsk. sukker
1 tsk. salt
2 håndfuld blåbær

Alle ingredienserne undtagen blåbærene  til pandekagedejen mixes sammen, gerne med en håndmixer for at undgå klumper i dejen. Herefter vendes blåbærene forsigtet i dejen. Til slut stegen pandekagerne gyldne på en pande. Jeg stegte mine pandekager i halvt smør og halvt olie, men man kan sagtens stege dem i kun smør. Pandekagerne smager rigtig godt med banan, sirup, sukker, honning eller friske blåbær til. Jeg spiste disse med lidt honning og banan til :)
De egner sig rigtig godt som en del af en brunch eller som morgenmad en weekendmorgen. :)
Bon appetit.
Hvad er din bedste opskrift på pandekager?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar