Søg i denne blog

mandag den 21. oktober 2013

Hjemmelavede daddelkugler :)

Jeg havde to dejlige veninder på besøg i går aftes. Først stod den på en thai-inspireret ret til aftensmad, og derefter røg der snacks på bordet. Hold da op en reaktion jeg fik af pigerne, da de smagte disse daddelkugler. :D Pigerne var så vilde med dem, at Josefine spurgte, om jeg havde ikke havde flere, da både hun og Marlene nok lige kunne klemme et par stykker mere ned. Det havde jeg heldigvis, og der gik ikke mange minutter, før også de var væk :) Nej, hvor jeg elsker, når folk er så vilde med det, jeg serverer for dem. Glæder mig allerede til næste gang, jeg igen er så heldig at få en sådan reaktion.






Opskriften, den kommer som lovet her piger:
175 g. dadler uden sten
75 g. mandler
1 tsk. vaniljesukker
3 spsk. kakao
2 tsk. kokosolie
Lidt salt

Hele molevitten køres på food processoren eller blenderen, indtil du har en klistret og sammenhængende masse. Jeg rullede kugler ud af dejen på ca. en mundfulds størrelse, så det mindede endnu mere om slik fremfor sunde snacks :) De er supernemme at lave og smager lidt hen af havregrynskugler (men er det ikke!). De kan klart anbefales, hvis man trænger til noget sødt men ikke noget slik eller kage. De bliver sikkert også endnu lækrere, hvis de rulles i kakao, kokos eller overtrækkes med mørk chokolade. :) Der findes rigtig mange versioner af daddelkugler derude, og jeg kan kun anbefale, at man eksperimentere med de forskellige smagsgivere for at få lige præcis den daddelkugle, der passer til ens smag :)
- Sille
Hvilke daddelkugler kan du virkelig godt lide?

1 kommentar:

  1. Haha, du siger bare til næste gang du laver dem! - så skal vi da nok komme forbi :D

    SvarSlet